Thursday, August 11, 2011

Millised on minu eeldused, huvid ja võimalused sotsioloogia, sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliitika eriala omandamiseks?

Millised on minu eeldused?
Minu üheks eelduseks ja plussiks on vanus ja elukogemus. See tundub küll võib -olla natuke veider, kuid ma suudan ühiskonda ja tema probleeme vaadata ja hinnata keskealise inimesena ja elukogemuste läbi, mitte idealistliku ja sinisilmse gümnaasiumilõpetajana. Minu eelduseks on huvi sotsiaalvaldkonna vastu, eriti mis puududtab peresotsioloogiat. Olen üles kasvatanud kaks nüüdseks juba täisealist poega ning tunnen, et mul jätkub aega, tahtmist, energiat ja empaatiat tegelemaks inimestega, kes vajavad abi.
Minu eelduseks on ka oskus näha maailma värvilisena, tahtmine ka teistele inimestele näidata,et elu on ilus ja elamist väärt, oleenemata sellest, kui vana sa oled, millisest sotsiaalsest kihist või millise nahavärviga.
Eesti ühiskond vananeb.Sündivus väheneb iga aastaga ja eluiga pikeneb. Tänu tänapäeva meditsiinile ja elukvaliteedile on nn.pensionieas inimeste eluiga üha pikem.See tähendab, et on palju inimesi vajavad rohkem sotsiaalabi, kasvõi koduse toetuse näol või siis hästikorraldatud vanade - ja hooldekodude süsteemi olemasolu.
Eesti ühiskond kasvab põhiliselt sisserändajate toel, seega on vaja spetsialiste, kes aitaksid uustulnukatel edukalt adapteeruda, kes tutvustaksid neile Eestis kehtivaid seadusi, käitumismudeleid ja nende õigusi ning kohustusi.
Soovin arendada ja laiendada oma teadmisi meie ühiskonna kohta, inimeste sotsiaalsuse kohta.Soovin õppida, et rohkem aru saada , kuidas toimib meie ühiskond ,kuidas ühiskond mõjutab inimestevahelisi suhteid ja vastupidi.
Soovin minna mind huvitavate sotsiaalsete probleemide ja nendele lahenduste leidmisega rohkem sügavuti, kuid pragu pole selleks piisavalt ei teadmisi ega oskusi.
Minu võimalused õppimiseks on head, kuna olen jõudnud oma elus sellisesse punkti, "kus vanamoodi enam ei saa, kuid uutmoodi veel ei oska". Olles koolitanud oma abikaasa ja mõlemad pojad leian, et nüüd on võimalus ja huvi ka enda kõhnukese haridusportfelli täiendamiseks. Kuna mul on kvalitatiivset tööaega ees veel vähemalt 20 aastat, ei ole hirmu ka lihtsalt raisatud raha või aja suhtes. Õppida pole kunagi hilja ja teadmised ei jookse üle külje maha mitte kellelgi.
Soovin aidata just eesti vanureid, tegeleda nende elutingimuste parandamisega, et elukvaliteedi langus peale aktiivse tööaja lõppu või üksinda jäämist poleks järsk või väljakannatamatu. Iga Eesti Vabariigi kodanik on ära teeninud väärika elu ja elutingimused, olenemata siis tema sotsiaalsest või materiaalsest taustast. Tuleb aidata ka üksikuks ja abituks jäänud inimesi, samuti perekondi, kel ei jätku ei raha ega ka oskusi normaalse eluga toimetulekuks.
See kõlab küll väga idealistlikuna ja auahnena, sest ega maailma ümber ei suuda muuta keegi.Soovikisn sügavuti minna just mõne valdkonnaga, mis on , nagu mulle praegu tundub, eriti südamelähedased, kuid vajan kedagi, kes mulle õige teeotsa kätte näitaks ja vajalikud õpetussõnad ja esmased oskused kaasa annaks.

No comments:

Post a Comment